Koronavírus – inspiráció és önvizsgálat – 14 tipp

Koronavírus – inspiráció és önvizsgálat – 14 tipp

Az alábbiakban 14 Izraelből érkező tippet és gyakorlatot osztunk meg olvasóinkkal, hogy egészségesek maradhassunk a koronavírus idején, hogy jobban szolgálhassuk egymást és bolygónkat.

Nem is olyan rég arról olvashattunk a Tórában, hogy a zsidó embereket miként számolták meg. Mindenkinek fél shékelt kellett adnia és végül az összes pénzt megszámolták, és abból tudták, hogy összesen hány ember van. Miért fél shékel? Miért nem egy teljes shékel? Ironikus, hogy nem rég még a hetiszakaszban számoltuk az embereket, most pedig globálisan és figyeljük a statisztikák növekedését, ahogy az új számok óránként megjelennek a koronavírussal fertőzöttek kapcsán.

A tórai történetben mindegyik személyt fél shékelnek számolták. Az egyik magyarázat az, hogy azt jelenti, hogy önmagában nem vagyunk teljesek, hacsak nem tartozunk valami nagyobba.
Jelenleg nem annak van itt az ideje, hogy azon gondolkodjunk, hogy ez a világjárvány “milyen hatással van rám és az életemre”, ez az idő az, amikor arra kell gondolnunk, hogy miként illeszkedünk a társadalomba és az emberiségben betöltött szerepünkre.

Remélhetőleg mindannyian képesek leszünk arra, hogy a krízis idejét az integritás és a nyugalom helyéről átjárjuk.

Az életmód teljesen megváltozott az elmúlt napokban, és valószínűleg még tovább fog változni. Otthonunkból dolgozunk, nem járunk zsinagógába imádkozni, nem megyünk az utcára csak ha nagyon muszáj. Az alábbiakban álljon itt néhány tipp az egészséges és spirituális állapotunk megőrzéséhez:

  • Tippek és napi gyakorlatok:
  •  Meditálj vagy imádkozz naponta, hogy összpontosítsd az elméd
  •  Ne hagyd, hogy felemésszenek a félelmek
  •  Próbálj meg tartózkodni az olyan impulzusoktól, amelyek negatív hatással vannak az egészségünkre. Ehelyett összpontosíts a lehetőségekre, és ne a világ vége forgatókönyveket gondold újra és újra, inkább kérdezd meg magadtól: „Hogyan okozhat ez a helyzet pozitív változásokat, amelyekre nekünk és a világnak egyébként szüksége lehet?”
  •  Gondolkodj azon, hogyan járhatsz elő pozitív példaként és nyújts támogatást másoknak, mivel az internethez való hozzáféréssel ma több ezer inspiráló platformon választhatunk, hogy hasonló oldalakhoz csatlakozzunk. Ha pozitívak és inspirálóak vagyunk az jó hatással lesz azokra nézve, akikkel időt töltünk a karantén időszakban otthon, vagy az interneten.
  •  Gondolj olyan kedves cselekedetekre, amelyeket mások számára megtehetsz. Légy kreatív és cselekedd meg!
  •  Próbálj aludni legalább nyolc órán keresztül minden este, felfrissíti az elméd, és erőt ad az elkövetkezendő időszakra.
  •  Rendszeresen edz, ha lehetséges szabadban, de ha karanténban vagy, akkor a lakásban, a kertben, csak az elméd mellett a testedről se feledkezz meg.
  •  Egyél kiegyensúlyozott és egészséges ételeket, beleértve gyümölcsöt és zöldséget, és igyál sok vizet.
  •  Ne felejts el többször kezet mosni, és kövesd az egészségügyi hatóságok útmutatásait.
  •  Keresd azokat a feladatokat, amit otthon el tudsz végezni. Itt az ideje elkezdeni a pészach előtt takarítást. Most van idő arra, hogy alaposan megtisztítsd otthonod.
  • Tanulj valami újat, ez stimuláló hatású. Számos internetes könyvtár szabaddá tette magyarul gyűjteményét, de például a www.coursera.com ingyenes egyetemi tanfolyamokat kínál erre az időszakra.
  • A kertészkedés egy nyugodt tevékenység, és segít szoros kapcsolatba kerülni a természettel. Ha van rá lehetőség, akkor sétálj mezítláb a kertben a fűben.
  • Szánj időt arra, hogy kicsit visszavonulj a feladatoktól. Most annak van itt az ideje, hogy a tudatos életmódot tartsuk szem előtt, hogy nyugodtan meglássuk a tényleges „határainkat”.
  • Mélyebb, hosszabb beszélgetést folytathatunk közeli szeretteinkkel, vagy olyanokkal telefonon, vagy az internetes platformokon, akikkel az utóbbi időben kevesebbet tudtunk beszélni. Használjuk ki ezt az időt a kapcsolatok újjáépítésére, és nem pedig elzárkózásra.